Utvecklingsfas

När Amelia håller på att vakna så börjar hon knorra och vrida och vända på huvudet sedan somnar hon igen. Så håller det på ett tag innan hon antagligen känner att hon är hungrig eller bara vill komma upp och då börjar hon gråta. Imorse vaknade hon vid 4, jag vaknar direkt hon knorrar lite grann bara. Ibland så märker jag inte att jag är vaken så helt plötsligt kan jag komma på ba oj juste Amelia är vaken! måste upp och göra mat innan hon börjar skrika. Medans maten ligger i ett vattenbad så byter jag blöja på henne sen får hon mat efter det somnar hon oftast. Men idag så vägrade hon somna. Till slut så la jag henne på magen i hennes säng stoppade nappen i hennes mun och satte på speldosan och hoppades på att hon skulle somna. Jag var jätte trött så jag la mig i sängen och somnade(?) alltså hade hon varit tyst och somnat. Otroligt, hon brukar aldrig somna så. Tror att hon är inne i den första utveckligsfasen nu. Lägger man henne i sängen börjar hon grina efter en liten stund.
När hon fick sitt barnbidrag så köpte jag nya nappar till henne Nuknappar. Tänkte att dom kanske var bättre och funkade bättre för henne, och det var helt rätt. Dom tar hon jätte bra och suger länge. Jag tycker det är så himla gulligt med bebisar som använder napp hihi!

Min älsta bror har flyttat hemifrån så det finns ett tomt rum. Det ska vi fixa åt Amelia. Tapetsera om, jag tänkte någon ljusrosa tapet och så en nalle puh eller någon annan gullig bård som går i mitten av väggen. Så får hon ett eget lekrum hur kul är inte det när man är liten? och så slipper man ha massa leksaker överallt i lägenheten. De ser jag verkligen fram emot att få fixa ordning!
Idag har vi inte gjort så mycket. Jag har badat Amelia och tvättat mitt hår. Musse har haft sin kusin här så dom och min bror satt o spelade.


Jag gjorde tuppkamm på Amme. Jag tycker det är hur sött som helst, hon har egentligen helt platt hår och det går inte att fixa en frilla så fick använda bebis "wax" (barnolja) haha!


Här är nalle puh blöjorna jag pratade om.

Vi hörs senare kram♥


kommentera
Postat av: Jessica ♥ mamma till alicia ♥

hehe så söt. Alicia har tuppkam typ hela tiden, kvittar vad man gör med hennes hår så står det alltid :P

2011-05-28 @ 01:30:44
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du vännen?
Är du bekväm av dig?

Mail adress: (Bara jag som ser)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0