Torsdag

Det gick jätte bra på besöket hos BVC. Amelia bara växer och växer, nu väger hon 4085g och är 53cm lång. Mitt lilla hjärta. Efter det åkte jag och Melinda ner på stan för att hon skulle kolla lite kläder och sånt. Lillan va lite grinig då och då och vaknade när vi var inne i affärerna, så jag fick bära runt på henne för att hon inte skulle gråta. Jag förstår henne, kan inte vara kul att ligga i vagnen när det finns såå mycket att se utanför den dumma vagnen!
Nu efter många om och men så sover äntligen Amelia skönt och lugnt i sin säng. Nu sitter vi alla ungdomar och kollar på eurovision song contest, inte speciellt kul men jag vill ju se sverige!! Heja heja. Ungern gick vidare till finalen heja heja! :))
När Amelia var precis nyfödd liknade hon mig, nu är hon en kopia av pappsen. Jag ville ju att hon skulle lika mig! Höhö, men det gör absolut ingenting alls för hon är världens finaste sötaste goaste ungen i hela världen! haha nu vart det dubbelt. Har hört att flickan blir oftast lik sin pappa och killen blir oftast lik mamman, kan det stämma? Kanske inte stämmer exakt hela tiden men vad vet jag? Ni som har barn, vem är hon/han lik ? :)
FAN vad grym sverige va i eurovision song!! shiit!

Idag blir det tyvärr ingen bild men jag kan lägga upp en musikvideo!
God natt på er. ♥



kommentera
Postat av: johanna

Sägs att barnet är lik sin pappa i början så att ingen ska bli osäker på vem som är pappan :P



Alex har alltid varit lik sin pappa :( men ibland har man fått höra att han är lik mig.

2011-05-12 @ 22:13:52
Postat av: nathalie

nä, det har ingenting med barnets kön att göra. saken är sådan att bebisens utseende kommer ändras ganska ofta tills det blir lite större

vårat utseende beror helt på våra gener. jag är till exempel väldigt lik min mamma och har varit det hela livet. Från pappa (alltså din morfar) har jag ärvt mitt ljusa, väldigt typiska skandinaviska hår - på samma sätt du och dina bröder har ärvt er hårfärg från er pappa.

Nu vet jag inte hur mycket biologi du kan, men inom läran om biologi finns läran om gener och ärftligeten av dom. När ett barn skapas får det en blandning av både moderns och faderns gener. Vissa av dessa är dominerande, medans andra är recessiva (passiva). Låt oss säga att barnets moder är blond medan fadern är mörkhårig. Modern har krulligt hår, medan faderns hår är rakt. Barnet kan då antingen få krulligt blond hår, rakt blond hår, krulligt brunt hår eller rakt brunt hår. Allt beror på vilka av föräldrarnas gener som är dominerande och vilka som är passiva.

Eftersom Amelia bara är en månad gammal är det fortfarande helt omöjligt att säga vem av er hon kommer likna - vanligtvis brukar barnen likna båda föräldrarna på olika sätt. Så fortsätt fortfarande att hoppas för än finns det stora chanser att Amelia kommer likna dig! :) <3



PS. Min förklaring av genetik kan vara like weird, men jag är säker på att google/wikipedia kan förklara det bättre ;)



Kram på er!

2011-05-13 @ 15:37:04

Kommentera inlägget här:

Vad heter du vännen?
Är du bekväm av dig?

Mail adress: (Bara jag som ser)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0