Äntligen är värmen tillbaka!

Jag och min familj har varit hos min älsta bror nere i Ed. 40 min ifrån Norges kräns. Åmål.
Det har varit en toppen helg! Det var så himla skönt att komma bort ifrån Södertälje ett tag. Ed är en ganska så liten stad, inte så många invånare där, men guud vad det var mysigt där! Skulle lätt kunna flytta dit. Inga sirener nån gång, inget skräp, klotter, otrevliga människor, ohjälpsamma personer osv. Det var helt fantsastiskt. Hur lugnt som helst, där kunde man verkligen vila själen o tömma huvudet ordentligt. Området där min bror och hans tjej bor är ett radhusområde. Jätte fina radhus! JÄTTE BILLIGT! Alla hälsade på alla och man kunde lämna cyklar, vagn, kläder, cigg osv ute hur länge som helst det var ingen som snodde. Man fick ha ALLT ifred. Synd att inte Södertälje är så, hade man lämnat ett ciggpaket ute skulle den vara borta efter 5min. Sorgligt. När vi skulle svänga av motorvägen i Södertälje så susade det förbi en abulansbil med sirener, Oj då! Efter 5min i Södertälje så kommer det.. Och senare på kvällen när man satt på balkongen så hörde man sirener igen. Jag blev irriterad. Det tar ca 6 timmar att åka ner dit. Det gick lite bättre med Amelia på nervägen, då sov hon i princip hela tiden. Däremot på hem vägen då grät hon mest, stackarn. Det var så varmt och klibbit. Vår AC är tyvärr trasig.. Men annars gick allt super.

Idag har vi allihoppa varit nere i Weda. Vi var först inna på Babyland, där köpte jag ett parasol till vagnen (Rosa) Speldosa mobil Pingu till sängen. En skötväska och en liten speldosa med tummen till vagnen. Jag älskar att köpa grejer till henne! Sen gick vi till Willys, köpte Baby Semp och lite sånt. Nu är vi bara hemma och tar det lugnt.

kommentera

Kommentera inlägget här:

Vad heter du vännen?
Är du bekväm av dig?

Mail adress: (Bara jag som ser)

Vad heter din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0